top of page

בניה מחדש של שירות הסליקה - חלק 2

Updated: 24 hours ago

יש אנשים שמפחדים להשתמש בגוגל פיי או אפל פיי או למעשה אפילו להכניס את האשראי שלהם באתר אינטרנט.

אז לצערם דווקא שימוש בארנק דיגיטלי הרבה יותר בטוח מאשר שימוש ישיר בכרטיס האשראי.

למעשה מאחורי הקלעים שירותים אלו מסווים את כרטיס האשראי שלכם במספר כרטיס וירטואלי מה שמבדיל בין הכרטיס האמיתי לזה שמנוהל דרך הארנק, שירותים אלו למעשה מחייבים את בעל העסק לעבור דרכם, כך שלא יהיה ניתן לחייב בפועל את מספר הכרטיס הוירטואלי שהם קיבלו סתם כך, בנוסף על מנת לבצע חיוב, חובה לבצע אימות מקדים מול הארנק, במילים אחרות בלי שתקלידו את הסיסמא שלכם או תווי הפנים שלכם בעל העסק לא יכול לחייב אתכם מחדש.

אבל הוא כן יכול לזכות אתכם, מן הסתם שאין סיבה שזה יפריע לכם ושתצטרכו לבצע אימות על מנת לקבל זיכוי.


אני משתמש קבוע באפל פיי וגוגל פיי, זה מאוד נח, למעשה ברגע שאפל וולט וגוגל וולט יכנסו באופן מלא לישראל לא נצטרך בפועל ארנק, אפילו שכבר היום אנחנו לא כל כך צריכים.


על מנת להשתמש בשירותים כהאלו צריך להירשם אליהם דרך הממשקים שהחברות האלו מספקות (במקרים האלו גוגל ואפל) ולהתמיע את הקוד היעודי שהם מספקות לצורך הגישה לשירות בדפדפן הלקוח.


כאשר לקוח לוחץ על הכפתור שהם סיפקו לאתר שלכם, הלקוח מועבר לדף שבו הוא צריך לאמת את זהותו ולאחר מכן לציין את הכרטיס שהוא רוצה להשתמש בו ולאשר.

כל אחד מהארנקים האלו עובד אחרת, במקרה של אפל פיי זה מובנה כבר במכשיר עצמו ולא ברמת הדפדפן ולכן יופיע הממשק של אפל לצורך האימות והאישור ברמת מערכת ההפעלה, במקרה של גוגל זה יפתח כדף נפרד ולפעמים כמודל של הדפדפן.


לאחר שהלקוח אישר אנחנו מקבלים מזהה מוצפן (token) חד פעמי שאיתו נחייב את הלקוח בפועל.

את זה אנחנו עושים מול ה-api של חברת ה-gateway שלנו.

ישנם עוד רכי פעולה כיו לדוגמא שחברת ה-gateway כבר מספקת לנו כתובת להפניית הלקוח או לתצוגת בתוך האתר כך שלא נצטרך להתעסק עם זה אלה הם וכך בסופו של דבר נקבל בדף האמצע שאנחנו נספק להם את הכתובת הפניה לצורך כך ושם נקבל את פרטי העסקה שכמובן ניתן לתשאל את ה-api שלהם לצורך אימות הנתונים.




התהליך ברמת התצוגה נראה כך:


אפל פיי:



ובגוגל פיי:




161 views0 comments
bottom of page